CYFERIUM®

Artykuł  

31 maja 2023, 9:37

Starbucks wkracza w WEB3 z ofertą NFTs

Starbucks Odyssey – rozszerzenie Starbucks Reawards – przenosi swoją ofertę nagród z etapu pilotażowego do pełnego wdrożenia.

We wrześniu 2022 roku, firma ogłosiła uruchomienie projektu, dla członków Starbucks Rewards, zasilanego technologią WEB3. Projekt ma umożliwić klientom zdobywanie, kupowanie i handlowanie cyfrowymi ‘znaczkami’ które otwierają drzwi do nowych doświadczeń i korzyści. Użytkownicy mają okazję doświadczyć „podróży” Starbucks Odyssey – seria interaktywnych doświadczeń – po ukończeniu takiej ‘podróży’ zostają wynagrodzeni w postaci cyfrowego ‘znaczka podróży’ NFT. 

„Starbucks ma długą historię wykorzystywania nowych technologii do wprowadzania innowacji w imieniu naszych klientów i zapewniania im łatwego dostępu. Nasz duch innowacyjności i chęć ciągłego przekraczania oczekiwań naszych klientów doprowadziły do uruchomienia Starbucks Odyssey”

Brady Brewer, wiceprezes Starbucks i dyrektor ds. marketingu

W marcu tego roku w ramach projektu uruchomiona została „The Siren Collection” – pierwsza limitowana edycja NFT. Członkowie Starbucks Rewards mieli okazję kupić NFT. Jednak mimo ograniczonej liczby osób, program spotkał się z tak dużym zainteresowaniem, że spowodował awarię witryny Starbucks Odyssey – wielu członków skarżyło się na napotkane problemy uniemożliwiające im zakup.

Znaczki kolekcjonerskie mają wartość w postaci punktów w oparciu o ich rzadkość, a własność zapisana jest na blockchain. Za pomocą punktów bonusowych członkowie programu Odyssey mają możliwość uzyskać dostęp do nowej oferty doświadczeń takich jak: wirtualna lekcja przygotowywania espresso martini, unikalna współpraca z artystami czy zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia w sklepach Starbucks czy farmach kawowych.

(Wszyscy członkowie mogą kupować znaczki bezpośrednio za pomocą karty kredytowej – nie ma wymogu posiadania portfela kryptograficznego ani kryptowalut)

„Starbucks® Odyssey łączy naszą przeszłość, teraźniejszość i przyszłość w doświadczenie skupione na naszym pochodzeniu i dziedzictwie z naciskiem na jutro”

Starbucks jest jednym z pionierów branży w zakresie nowych rozwiązań technologicznych tworząc nowy ekosystem dla swojej cyfrowej społeczności i choć na ten moment oferta skierowana jest do użytkowników w stanach Zjednoczonych to wykorzystanie blockchain wchodzi w nowe sfery adopcji biznesowej.
Od stycznia br. comiesięczne zaproszenia są oferowane szerszej grupie członków z listy oczekujących.

Więcej: Brady Brewer_NFT

*część dochodów ze sprzedaży znaczków z limitowanej edycji zostanie przekazana na cele non-profit