CYFERIUM®

Artykuł  

23 maja 2023, 2:14

Pierwsza gra Play to Earn dostępna w App Store

„Axie Infinity: Origins”, gra online oparta na tokenach (znana z 'ekonomii w grze’), została udostępniona dla użytkowników iOS. Czy to oznacza nową erę dla gier opartych o technologię blockchain będąc krokiem w stronę szerszej adopcji gamingu Web3?

Format „graj, aby zarabiać” (P2E) stał się popularny w trakcie pandemii dając wielu użytkownikom możliwość zdobycia dodatkowego przychodu dzięki aktywności gamingowej. Gra umożliwia użytkownikom zawieranie transakcji NFT oraz konkurowanie ze sobą bez względu na umiejętności. Gracze są nagradzani za czas, aktywność i pieniądze, które przeznaczają na grę co stanowi zachętę do bycia aktywnym uczestnikiem pomagającym ją rozwijać.

Rozwój tej kategorii gier zyskuje coraz większą popularność w ekosystemie gamingu oferując własność przedmiotów w grze (NFT) i oferując walutę gry opartą o blockchain, mającą połączenie z gospodarką cyfrową, o rzeczywistej wartości. 

Rosnące wyceny rzadkich przedmiotów w grach wskazują na tendencję wzrostu wartości generowaną przez użytkowników, a zjawisko w którym przedmioty w grze mają wartość w rzeczywistości sprawia, że nowa cyfrowa ekonomia wchodzi do życia codziennego. Dla wielu jednak osób pojęcie wartości jest mylące, zwłaszcza dla ludzi nie będących graczami. Trudno jest bowiem zrozumieć dlaczego gracze tak cenią przedmioty w grze – motywacje od dawna były głównie społeczne od rywalizacji po interakcje z szerszym gronem. Często gracze skupiają się na tworzeniu społeczności, która najlepiej odpowiada im potrzebom tworząc dzięki temu wartość od wewnątrz. Analogicznie patrząc na sport – w wielu dziadzinach można grać jednoosobowo, ale to zespół dodaje dynamikę przy jednoczesnej możliwości budowy statusu społecznego dzięki posiadanemu sprzętowi, ubraniom etc.

Gra jest początkowo oferowana w App Store w wybranych krajach Azji oraz Ameryki Łacińskiej, a takie ograniczenie wdrożenia, według Jeffrey’a Zirlin, współzałożyciela Axie Infinity, ma na celu zebranie danych dotyczących wskaźników retencji użytkowników przed oficjalną premierą na skalę globalną.

Według ESA (Entertainment Software Association) 66% Amerykanów, czyli ponad 215 milionów użytkowników regularnie gra w gry video (dane z 2022 roku) co pokazuje jak dużą częścią życia wielu ludzi stały się gry. Z kolei dziewięciu na dziesięciu graczy twierdzi, że spędza na graniu tyle samo lub więcej czasu niż podczas pandemii.

Sky Mavis, założyciel Axie Infinity, ogłosił również Mavis Market — rynek NFT, oficjalnie posługując się Ronin (RON), użytkownicy mogą również płacić w ETH,AXS czy SLP.